Kvinnodag/Mansdag/Vardag

Hur kommer det sig att vi i världen skall fira en speciell dag för släktet kvinna? Såvitt jag vet så finns det inte någon INTERNATIONELL MAN's DAG eller har jag helt missat den? Hur kommer det sig att vi bara skall fira kvinnan en dag om året och för att sedan glömma bort den helt tills nästa gång.Det pratas vitt och brett om hur jämställda vi skall vara i samhället(vilken nys). Jag har aldrig sett så mycket nedlåtande om männen som i dag.  Tror kvinnor att de är bättre än alla andra varelsert här på vår planet? Jag menar män får inte vara lucior, bära kjol eller smink. Män som gråter anses inte som riktiga män. En man som jobbar med barn måste säkert vara pedofil varför skulle han annars jobba med barn? Och som en viss person sade då hon trodde att kameran va avstängd, "Män är svin, tycker inte du det". Det talar ju bara om hur vårt samhälle fungerar. Jag är varken för eller emot kvinnnan eller mannen. Jag vill bara att det skall varar ett tryggt och harmoniskt samhälle vi lever i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0